HärligaLivet

tisdag 4 januari 2011

15 år .. 4 januari 1996


Vi åker till väla för att köpa dig långkalsonger och en fårskin till bilen. Det är -20 gr kallt ute och solen strålar vacker på himlen och snön gnistrar så fint. Vi åker hem och äter lunch innan du åker till jobbet. Jag ringer mamma och hon ska komma för vi ska ut och gå i det vackra vädret. Du åker till jobbet , jag går hemma och fixar och väntar på mamma. Telefonen ringer............ Din chef undrar var du är ??? Jag säger han åkte för en halv timma sen. Radion spelar vår låt if you go to San francisko. En rysning genom kroppen . Mamma kommer, Vad händer , jag vet inte . En stund senare ringer det på dörren. Polisen . Tror mitt hjärta stannade för en stund, hjärnan fick en blackout. Dom kommer in och berättar vad som hänt.En tragisk olycka har hänt. Min kära Jörgen är borta från livet.Jag ville bara dö jag oxå. Jag följer med polisen till sjukhuset där hans mamma och syster väntar. Det är inte sant, varför händer detta dig som är snällast och underbarast i hela världen. Varför varför. ingen kan förstå varför detta har hänt. Dagar och månade kändes som om jag levde i ett vakuum.  Åren går , tiden läker sår, men du finns alltid i mina tankar och i mitt hjärta. Jag älskar dig ............

Inga kommentarer: