HärligaLivet

lördag 13 augusti 2011

Hej igen !!!

Hello !

Då va det lördag.  Mannen har nu jobbat sin första vecka. Själv börjar jag nog i slutet på nästa sen drar ju skolorna igång.

Egentligen skulle vi åkt iväg med husvagnen i helgen men det får vi allt ställa in. Tvättmaskinen har pajat och har väntat på den gubben i 3 dagar. Morrrr ;(   Sen måste vi sköta om vårat hus lite. Vi ska rensa i garaget. Den senaste tiden har jag inte kunnat köra in min bil pg allt skit vi har dumpat där. Trädgården håller på att falla samman. Bara på 2 veckor man inte va hemma växte ogräset som jag vet inte vad :(.... Så det blir helges projekt.

I förgår va jag en sväng till Violans. Har ju bara en 20 min åk tid till henne, om man inte får vänta på färjan.
Mötte en trött men en då en pigg och glad viola. Jag ropade hej högt och tydligt, och hon bara chchchchchchch Malte sover och så trippade hon på tå mot mig.... Hihih tusan till hund att göra den underbara människa så trött. Så inte fick jag träffa någon sötnos till Malte. ...



Sist jag var hos Violan köpte jag en duk till köksbordet. Så sommrig med rosor på. Nu när kökssoffan har kommit upp i köket igen vill jag ju ha fina kuddar oxå, och dom finns ju hos Violan.

Så nu blev lite rosa inslag i mitt kök. Fina rosa ljuslycktor köpte jag oxå.


I trädgården har det mesta redan blommat över. Men det finns några flox( tror jag dom heter) och luktärter. Eckaluptus växer i blomkruka jag har. Så det plockade jag och nu står det fint här på köksbordet.


Jag verkligen älskar mitt kök sen vi gjorde om idet


Nu ska jag på med arbetskläderna, röj i garaget.
Ha en fortsatt skön helg.
Kram Pernilla




1 kommentar:

Cajsas Faster sa...

Lycka till med röjet! Kan du komma hit och fortsätta sen;)

Trevlig solig dag önska r jag dej! Kram