HärligaLivet

fredag 23 december 2011

Dan före doppare dan !!!

Hallå där!

Hur har ni det? Är ni klara med allt jul bestyr eller stressar ni runt som tokar och ska hinna hur mycke som helst. Själv ska jag bara köpa lite mat och någon lite klapp till.




Jag har lagt in sill. Wow... Första gången faktiskt. Hittade ett enkelt recept i jul boken med Ernst. Äppel sill och Enbärs sill. Hoppas det blir lika gott som det ser ut.


Skinkan ska kokas i eftermiddag. Det görs varje år den 23 December i vårat hus. I kväll blir det då prov macka med Julmust. Mys framför brasan och njuta av alla dofter som är huset.  Lite julklappar kvar att slå in. Sen är det julfrid.

NU ÖNSKAR JAG ER EN RIKTIGT GOD JUL MED MYS OCH GOD MAT

            Kram Pernilla


11 kommentarer:

Lotta sa...

Hej gumman, mysigt ni har det och kommer få det! Önskar dej en helt underbar jul min vän! Själv jobbar jag veckan efter men är ledig mellan nyår o trettonhelgen. Nyårsdagen blir kalas... sonen fyller 8 år. Stor kram Lotta

Anna sa...

Klar med det mesta. Ja, egentligen allt faktiskt! Bara senapen kvar!
Kram och God Jul!
Anna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Litegrann finns kvar att göra... men det ordnar sig nog.
God Jul och Gott Nytt År!

Kram

Marie

Cajsas Faster sa...

God Jul!!

Kram Marie

Rut och Signe sa...

Stänger om några minuter och ska sen ut och köpa en lite julklapp till yngsta sonen. Sen blir det julfrid.

GOD JUL och stor kram Marie

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Kikar in & önskar dig en riktigt
God Jul
Tänk vad världen e liten..
Vad hette du i efternamn på den tiden
Kraaaam på dig
Sus

Livet på landet sa...

Önskar dig en riktigt GOD JUL!!

Kram Helena

Rose Garden Malevik sa...

Hej Pernilla
ja nu var det juligt :)
å missa nu inte.....

C
H
R
I
S
T
M
A
S

P
A
R
T
Y

De e kul att vara med :)
Å jag önskar dig en riktigt
GOD JUL
VÄLKOMMEN
Håkan

Helena Ljunggren sa...

Jag vill önska dig och de dina en riktigt god jul!

Unknown sa...

Ja, nu är det dags att ladda bryggaren. Vår tv dekoder har lagt av lagom till julafton så vi får se om vi kan koppla datorn till tv:n och kika på kalle den vägen ;)
God jul! till dig och din familj
Kram Maria

bakom berget sa...

Tittar in för att önska Dig en god fortsättning på julhelgen.
Kram från Åsa.