HärligaLivet

måndag 5 december 2011

En Utflykt!!!!

En ny vecka är på väg. Jag tror ned räkningen mot jul har börjat. Men har inte köpt alla julklappar enu. I år känner jag att jag har mer koll på vad som ska köpas till våra barn, så det blir inte några in puls köp bara för att man måste ha något.
Hur gör ni med julklappar ??

I går hade jag en egen lite dag igen. Utflykt så klart. Först åkte jag ju självklart till Violan. Som vanligt vill man ju ha hur mycke som helst. En duk och lite annat smått lull lull som jag ska ha i jul granen fick följa med hem.


Vidare mot Norrköping hade jag fått ett tips av en bloggis Anette om ett lager som säljer massor med saker. Efter många om och men hittade jag dit. (Tack för hjälpen Bea.) Det fanns en del saker där. 50% hade dom på allt i butiken. Snacka om tur jag hade. En olje lampa för 50 kr och någon julklapp hittade jag oxå.



Visst är den snygg. Vem kan motstå en sådan.. Inte jag.

Sen blev det några till butiker i norrpan och avslutade i med Plantagen. Det har vi ju inte här i Nyköping. Så några Hyasinter  till blev det.


Sen styrde jag kossan hemåt igen. Jag tycker det är roligt att få åka iväg själv och gå i affärer och lulla och bara vara i sin egen lilla bubbla. När jag kom hem fick jag glögg serverat av min kära Ted.  Min käraste är inte så intresserad av att gå i lull lull affärer så han tycker jag kan åka själv, och det tackar jag honom för.

Nu är det dags att skicka barnen till skolan. Nu är det bara 2 ½ vecka kvar. Sen har jag och barnen jul lov. Det ni......
Nu längtar jag tills i kväll. Dom har lovat SNÖ. Gissa vem som kommer sitta i fönstret och glo??? Jo JAG
Hoppas ni får en bra start på veckan.
Kram Pernilla


7 kommentarer:

dagdrömmar i vitt sa...

Hej "grannen" , hihi
Å du hittade till Importen!! Visst har de massa kul! och inte alls dyrt.
Kul att du hittade lite saker.
Viola skulle jag vilja hinna till, men vet inte när. Kanske får göra som du... smita iväg själv!!
Ha en riktigt skön måndag!
Kramkram<3nettan

Anna sa...

Skönt att få bli ivägsläppt själv och kunna gå i lugn och ro!
Här kom den första snön igår kväll
Kram Anna

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så du har varit iväg på shoppingresa... Så kul! Tänk att det är så roligt att handla nytt hela tiden. Men desto värre att göra sig av med lika mycket som man drar hem,
Kram
Marie

Maria sa...

Hej vännen. Du undrar vilka program jag använder. Jo dels PhotoScape eller Picnic. Båda är gratis att ladda ner och jag gillar dom skarpt. Man får sitta och leka lite så kommer man på lite kul saker allt efter som. Bildernas storlek kan du styra när du gör ditt inlägg genom att välja stor, extra stor etc. Klicka på bilden så får du ett val. Men det har du säkert sett. Nu har du ju en kolumn på varje sida vilket gör att du kanske inte kan göra så stora bilder. Då kan dom sticka ut i marginalerna. Du kan fixa det med att ändra dina marginalinställningar. Lycka till Kram Maria

Viola sa...

Ser att du fann resvägen, var ju bra och fyndade gjorde du ju oxå :) ikväll kommer nog det du längtar efter snön...:( ha det gott, KRAM

Vita Falkens Lantliv sa...

Så kul med shopping:) Vad tusan ska du med få snö:( Jag vill med ha snöööö!!!! :)

Kram Susanne

Nyanser av vitt sa...

Vad mysigt med en utflykt för sig själv. Kul att du är med i min utlottning.
Kram Agneta