HärligaLivet

torsdag 8 december 2011

Jul konsert och Lucia Krona

En vacker kall frostig och solig förmiddag har vi här.

Igår kväll var vi på Culturum i Nyköping och tittade på Jul konsert som Emelies musik skola och skol klass hade arrangerat. Väldigt fint. Som jag sa sist så blir man rörd när ens barn gör någon fint.

                                                     ( Klicka på biden så blir den större)

Min kära dotter är engagerad i massor med olika saker. Bland annat är hon med i kyrko kören och har varit sen många år. I år ....... Mitt hjärta hoppar .... Har hon blivit vald till årets Lucia.  Hjälp, min lilla flicka har blivit så stor. Hon ska ha levande ljus.  Mamma har då fått klä denna ljuvliga ljus krona.


Lingon ris skulle det va, men jag tog buxbom i stället. Trodde det skulle vara jätte svårt , men det gick som en dans. Lite osäker med om jag ska ha band eller inte.    Vad tycker ni ?????






Nu ska jag ta en promenad i det vackra vädret. Gör inte så ansträngande saker eftersom ryggen inte vill det jag vill.

Ha det gött ..
Kramiz.....

5 kommentarer:

Gardenhouse sa...

Hej!
Fint och mysigt här hos dig.
Vad kul att dottern ska vara lucia, så fin krona du gjort till henne! Jag röstar på inga band.
Ha en fin torsdag!
Kram Sussi

Cajsas Faster sa...

Hon kommer bli en vacker Lucia i den kronan. Njut, och fäll en liten tår, det får man.
Kram

Camilla sa...

Vilken fin krona! Jag röstar för inga band :)
Jag skall självklart visa boben när jag nu kan tänkas bli klar med den ;)
Ha det gott!
KRAM

bakom berget sa...

Grattis till din fina Lucia! Nej, inga röda band. Jag tycker den ska vara bara grön.
Ha en skön helg nu! Kram Åsa.

Anonym sa...

Woω, this poѕt iѕ pleasаnt,
my sіster іѕ analуzing these κinԁѕ of things, so I am going to
tеll her.

Аlѕo viѕit my webpage ... hemroids