HärligaLivet

tisdag 31 januari 2012

Projekt ! Del 1

Tjabba tjena hallå !!!!
 Nu undrar ju ni vad hon ska hitta på .... Hihi jodå. Blev inspirerad av bloggen Min Vindsvåning på landet !
Jag ska göra om mitt dockskåp som har ståt i lådan sedan MÅNGA år tillbaks. Fick det av min föräldrar då jag tänkte inreda det som ett tittskåp. Men dom köpte ju ett i plast. Suck :( Inte ville jag ha det. Jaja. Emelie lekte lite med det när hon var liten men hade inget intresse alls. Så pang boom ner i lådan och där har ståt. Tänkte först sälja det men näääää, det kan ju komma till användning. Åå det var ju tur att jag sparade det för nu fick jag en ide när jag tittade in till suss.


 Nu har jag grundat allt 2 ggr. Men det behövs ett lager till. Måste till Panduro och hitta fint papper som jag tänker använda som golv. annars blir det nog vita väggar.


Lite möbler har jag. Bara en del av det är vitt. Tror att det blir lättare att spreja än att måla med pensel. Vad tror ni ???  Sen blir det nog att göra en del saker själva.
Jag tar gärna i mot bra idéer om ni har vad man kan göra för roliga saker själva.

Fortsättning Följer   =)

Ha en fin kväller.
Kram Pernilla♥

8 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

Hej det ska bli spännande att se sen, jag har också ett dockskåp som står här som mina barnbarn leker med,kanske jag ska fixa till det med. Jag skulle nog spraya möblerna . Trådrullar kan du bordsunderrede av och en pappskiva uppå bara,och spraya vitt.

Unknown sa...

Åh va rooooligt..;))) Nu blev ju jag sugen på att fixa ett oxå,jag hade ett riktigt fint Lundby skåp,men det försvann efter att vi lånat ut det...Ska bli spännande att få följa dig me ditt skåp...;))))

KRAAAAM vännen och ha en härlig dag!!

idémakeriet sa...

Tack goa du för din fina hälsning.
Nu var jag också vem som lämnade hälsning.
Vad roligt att piffa upp ditt gamla dockskåp, roligt att göra kan jag tänka mig.
Ja har du tid över skulle jag penselmåla möblerna annars går det ju rätt så kvickt med sprutfärg.
Hur du än gör lycka till med ditt lilla projekt, blir nyfiken hur den kommer att se ut när den är färdigt.
Kram gerda

Vita Falkens Lantliv sa...

Åh så roligt att inreda ett helt hus:) Tror absolut att du ska spraya möblerna.

Kram Susanne

Änglarum sa...

Hej! ja jag såg att sus höll på med ett dockskåp ;) tror nog sprayning blir lättast.. kul att se sen!kram Jessica

Parfymista sa...

Men vad roligt det kommer att bli! Blir lite pysselsugen själv nu men har inga dockskåp förstås. Lycka till!

Torpliv sa...

Vilken härlig idé! Har själv precis hämtat hem mitt gamla dockskåp och funderar på att rusta upp det åt min lilla systerdotter. Lite pilligt men roligt kan det nog vara att tillverka små saker av textil, som dukar, gardiner och överkast. Ska bli roligt att få följa ditt projekt, lycka till! Kram Petra

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Hej vännen
Tur du tar tag i detta med Dockskåpet. Jag har ju som sagt inte kommit så långt Hm... tänkte inte jag på att sprutmåla. Har suttit & penselmålat. Men en del av mina behöver en omgång till. Jag vill göra en köksö. Sen tänkte jag testa & göra hyllor av papp & konsoller av vit elkabel. Fick ju lite ideer på den sidan som jag tipsade om. Lycka Till Kramisar
Sus