HärligaLivet

fredag 10 februari 2012

Skånsk Utflykt!

God Kväller !

I går kom jag till Skåne till mina föräldrar. Så Skönt att komma hem. Ja det känns verkligen som hemma.
Idag har vi varit på en rund tur igen precis som vi brukar  när jag kommer hit. Lite mysigt  att åka runt med mamma och pappa. Först åkte vi till klippan där vi skulle till ett jätte stort loppis. Men,, det hade varit inbrott där under natten så det var stängt. Suck va sura vi blev. Jaha vart ska vi åka nu då, TYRINGE... En affär med både nytt och gammalt.
Åå så mycket fint.  Vi körde även mot Höör och där hittade vi en exklusive butik. Jösses. Bara vita fina möbler. Visar jag en annan dag.
Lunchen hade vi bestämt att vi skulle äta på Spången. Alltså Kalle på Spången.












En underbar dag har vi haft med fint väder och vi har fått shoppat en del. I morgon är det dags för nya loppisar och inrednings butiker som jag funnit.
Nu ska det göras kvälls mat. Kyckling filé och klyfft potatis.
Ha nu en skön helg så hörs vi snart igen.



Kram Pernilla♥

8 kommentarer:

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Hej vännen
Tråkigt att det var stängt
Mysigt på spången Vi brukar paddla utanför där på sommaren. Härlig tur på ån. Jag har varit i gammal stan & tittat i Antikaffärer. Inte för min plånbok. Men titta kostar inget Mycket fint. Ha en mysig helg i Skåne. Vore kul om du kom ner till sportlovet.
Kramisar
Sus

Cajsas Faster sa...

Ha det så skönt!

Kram Marie

bakom berget sa...

Va trist att det hade varit inbrott. Konstigt att dom bryter sig in till och med på loppisar numera. Konstiga typer va!
Kalle på spången....det är ju nåt jag bara har sett på film.
Va gott det åter med kyckling! Här blev det fiskgryta ikväll.
Ha en fin helg! Kram Åsa.

Rosa i huset i vitt sa...

Vilken osis att det var stängt men det ser mysigt ut på Spången.
Ha det bra

Kram Rosa

Betongglädje sa...

Ha det toppen!
KRAMIS

Elsa och Helena sa...

Edward Persson minns jag från gamla svenska filmer, det var goda tider:)

Vilken vacker musik, vemodigt och stämningsfullt!

KRAM Helena

Hammarsbacken sa...

Vad kul att åka runt på loppisar och butiker. Hoppas du gör massssssor med fynd! Kram Sonja.

Ingela sa...

Vilken underbar musik du bjuder här i ditt rum! Mysigt att ge sig ut på upptäcktsfärd och det tillsammans med sina föräldrar. Tack för att vi fick följa med på ett litet hörn. E. Persson var verkligen en Skåneprofil. Klart man minns gamla filmer med honom.

Hälsningar från ett vitt Åhus som just håller på att bli ännu vitare.