HärligaLivet

måndag 26 mars 2012

Underbar helg.

Hej!

Enu en helg har svischat förbi. Men vilket väder vi har haft hörni. Helt fantastiskt.Hoppas ni har haft lika fint väder som jag.
I fredags fick jag ju ledigt från jobbet och hade en underbar dag. (Tack Mari) En tur till staden och klippte mig och gjorde slingor. Sen blev det en sväng på H&M. Hittade fina vårkläder. Nya dojor blev det oxå. Så jag blev ny från topp till tå.


Här är bloggaren. Bad min mamma ta kort men hon är INTE så bra på det =)
På Fredags kvällen var det fest med jobbet. Trevligt och god mat. Inte blev det sent heller, det tyckte jag var skönt. Ville ju inte vara trött och hängig när mina föräldrar var här.
Lördagen bjöd på underbart väder. Trädgårds arbete och lapa sol. Linne och shorts åkte fram.
Men hjälp vad trött jag var sen på kvällen. Sol och luft en en hel dag är inte kroppen van vid. Så det blev tidigt i säng denna kväll.

Igår Söndag var det öppet hus för stam kunder på Valstaäng. Anita bjuder på fika och har mycket mys i butiken. Kul att träffa vänner man brukar pyssla tillsammans med. Så snart drar kurs kvällarna igång igen.


Här är från lill stugan där det bjuds på fika. Denna underbara idyll har hon hemma på gården. Det är hennes föräldrar hem. Många små hus för olika ändamål.


                                Butiken


Idag är det jobb på schemat igen. 2 Veckor kvar sen är det Påsk lov. Skönt, då ska jag vara ledig.
I kväll ska jag kika in till er och se vad ni har haft för er.. Har varit lite dåligt att sitta vid datorn när mina föräldrar har varit på besök. Tack för era goa kommentarer. jag blir så glad.
Ha en bra start på veckan.
Kram Pernilla

8 kommentarer:

Unknown sa...

Gomorron fina du,vilka snygga kläder du shoppat,jag gillar verkligen byxorna...;))) Jag är ute efter ett par i orange....

Ha en härlig Måndag!!!

KRAAAAAAAM på re!!!

lisashus sa...

Hela du ser ju ut som ett vårtecken!! Oj, så fin och fräsch du ser ut!
Ibland behöver man en riktig makeover för att känna sej lite "ny"!

Vilken härlig butik det verkar vara! Där fanns visst en helt del att välja mellan!
Ha en fin start på veckan!
kram
Lisa

Elsa och Helena sa...

Vilken härlig och omväxlande helg du har haft:)

Du är så snygg på fotot och nya kläderna ser så vårfräscha ut.

KRAM Helena

Rosa i huset i vitt sa...

Så vårfina kläder och du med ser vårfin ut.
Härlig butik det ser ut att vara.

Ha en bra kväll
Kram Rosa

Nyanser av vitt sa...

Vad snygg du är och helrätt i aprikost :O)
Vi ses i helgen hos Violan.
Kram Agneta

Lotta sa...

Kanonfina kläder! en liten vårpralin minsann! SKulle oxå vilja ändra/byta ut lite av/på de gamla trasor som hänger, vore skönt att blanda med nytt. Men så har jag ju Ullared inbokad m dottern 21/4...
Hann tyvärr inte till Anita i helgen, snyft. Men jag ser framemot att få gotta mej inför kurserna som vi bokat! Kram vännen

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Så fräsch du ser ut! Härligt med nya kläder, och "nytt" hår...
Och det där Valstaäng ser jättefint ut, dit måste jag nog åka vid tillfälle.
Kram
Marie

Änglarum sa...

Hej! så härligt att bli fin från topp till tå!ha en fin vecka!kram Jessica