HärligaLivet

torsdag 3 maj 2012

Grönt är skönt !!!!!

Hej !

Vaknar till enu en solig morgon. Gör inget att man vaknar tidigt. Ska gå ut och ta kaffe på altan när jag gjort detta inlägg.
Man blir sprallig som ett litet barn när solen lyser och det är varmt och skönt. Igår och idag är jag hemma med Isak igen. Snorig och lite dålig i magen :( Jag är så less på sjukdomar och tänder som bråkar hela tiden.

  

 Passade på att klippa gräset för första gången i år.  Så härligt. Det luktar sommar när man har klippt tycker jag. Kjol och linne hade jag hela dagen. Kändes väldigt konstigt men så ljuvligt. Solen bränner mer än man tror. Så det va lite aj aj på armarna i går kväll. =) Bara igår slog hur mycke som helst ut i våran natur. Häcken är nästan grön och det blir så fint skimmer träden i skogen när solen lyser.


Den här gamla koppar baljan har jag haft sen vi flyttade hit. Den kommer ifrån pappas farbror. Provade att pusta den en gång med gav upp. Den har varit på olika plaster och till olika ändamål i trädgården. Nu vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på. Har tagit bort mycke rabatter. Just nu vill jag bara ha gräs och enkla växter i krukor.

I morgon eftermiddag blir det ner till husvagnen. I går kväll var jag och Ted att satte upp för tältet. Åhh nu vill jag bo där hela maj. Men det funkar ju inte riktigt så. Men det ska utnyttjas till max.
Jag har även bett en bön till vädergudarna om fredagen. Så hoppas min bön har hjälper.

Välkomna alla nya som gamla följare. Kul att ni vill läsa om mig ♥
Nu ska jag dricka kaffe i solen.
Ha en mysig och solig dag ni med.
Kram Pernilla

Obs! Glöm inte att vara med i min utlottning HÄR.....

8 kommentarer:

Unknown sa...

Meeeen åååhh så mysigt du skriver,det bara lyser om dina ord...Underbart..;))))
Här har vi ingen sol ännu men jag hoppas att den kommer...;)) Å imorrn ska vi visst få snö och det är mindre roligt det lixom förstör glädjen över våren...Jaja inget jag kan påverka får väl greja på inne då...;))

Önskar dig en underbart härlig dag nu,min fina vän...KRAAAAAM!

Rosa i huset i vitt sa...

Ja nu är det skönt ute och det grönskar överallt ...det går så fort bara. Baljan är fin bara som den är.
Hoppas ni blir friska snart.

Kram Rosa

bakom berget sa...

Jag hoppas att du blir bönhörd angående vädret. Inte fasen vill man väl ha snö, kyla och regn nu.
Jag är ledig idag så det blir lite hemmafix. Solen skiner men det känns kyligt i luften.
Ha en fin dag nu. Vi ses ju snart igen. Va kul det ska bli!!
Kram Åsa.

Lotta sa...

HÄrligt när våren visar sej, det ska dock bli lite kallare har dom sagt.... Men det är ju inte alltid det stämmer.... Underbart med doften av nyklippt gräs! Tur jag inte är pollenallergisk... Jag älskar dofterna av vår o sommar. Ses vi ikväll? Kram LOtta

Hjärtruds Stuga sa...

Så underbart väder idag med. Jag förstår att du inte vill ha så många rabatter i trädgården. Har man husvagn och älskar att vara iden så blir det bara stress att ha en massa rabatter som behöver rensas. Kopparbaljan är så fin som den är, behöver nte putsas.

Ha en fin dag

Kram Karin

Anonym sa...

Ljuvliga vår. Här längtas det till första gräsklippnimgen det är bara tid som fattas;) nu ska lunchen intas i solen och här ska njutas;)

Ha en härlig dag trots sjukdomar
Kram

lisashus sa...

Ja, visst har vi ett härligt och efterlängtat väder! Igår var det verkligen superskönt! Idag sol, men kalla vindar!
Visst är det skönt med nyklippta gräset och så gott det doftar! Just hemkommen från torpet där jag också klippt gräset och rensat lite ogräs! Jodå, visst känns det i kroppen...!

Jättefin balja du visar! Kul när sakerna har en historia!
Det verkar som om du längtar lite till husvagnslivet..!:)
Nåja, sommaren har ju redan knackat på känns det som...!
Kram
Lisa

Vita Falkens Lantliv sa...

Visst är det härligt när man klipper gräset och känner lukten:)

Underbar tid vi har framför oss:)


Kram Susanne