HärligaLivet

onsdag 23 maj 2012

Min lilla rabatt !!!

Tjenix!

Denna morgon vaknar vi till underbart väder, sol och värme.

Idag blir det en kort arbets dag. Skolan är i väg på någon utflykt och är borta hela dagen. Så det är bara dagis som ska få lunch idag. Så det blir att åka hem och lapa sol när alla sysslor är gjorda.


I måndags när jag var ledig blev det lite trädgårds arbete. Det här är den ända rabbat jag har kvar + en till på framsidan. Hade en gammal bänk som min man snickrat i hop för länge sedan. Den hat varit i lekstugan till barnen. Nu tänkte jag att den skulle få stå här i stället.


Koppar baljan har fått en plats. Lite annat krims krams.


En ute belysning stoppade jag in i en lyckta. Ser hel mysigt ut. Tog några kvälls bilder men dom blev så suddiga och konstiga. :(  När jag tog bilderna i går kväll hörde jag GÖKEN för första gången i år. Den va nog väldigt nära för det hördes jätte tydligt. Är det sommar då ?


Här förstår ni.... Äntligen fick jag som jag ville. Det har varit trädgårds land hela vägen bort till skjulet. Innan skjulet byggdes var det även land där. Så vi har verkligen minskat ner. Ingen av oss hinner eller har det jätte intresset för trädgårds land längre. Men några jordgubbs plantor sparade vi på en liten bit. Ser inte så fint ut just nu. Men för mig är det fint. För det har sett ut som en soptipp här och vild vuxet med meter höga maskrosor. Ångrar att jag inte tog bilder före för då skulle ni förstå. Så idag ska jag så gräs här. Sen kommer det att bli hur bra som helst.

Nu längtar jag tills Lördag för då är det blogg träff hos Violan på Vikbolandet. Ska bli så roligt att träffa alla. Träffade några av dem förra året, men i år blir det några nya ansikten. Ska bli så kul.

Nu får ni ha en underbar dag med sol och värme.
Kram Pernilla


12 kommentarer:

lisashus sa...

Så mycket fint du har i din trädgård och jag ser att ditt trädgårdsland tagit form.
Ja, visst är det härligt med göken! Har också hört den flera gånger - då är det försommar!
Ha en fin dag!
kram
Lisa

Rosa i huset i vitt sa...

Vad fint du har... det ska bli kul att träffas på Lördag .

Ha en bra dag
Kram Rosa

Lotta sa...

Mysigt gumsan, sommaren är här, hoppas för att stanna... Vi har tänkt oss lite gräslök, dill etc i vår lilla låda. Ev minimorötter till kaninen och popcorn till ungarna.. Du, glöm inte bort att det är idag du ska till Anita.... ;)
Kram Lotta

Anonym sa...

Åh så vackert det är hos dig;) smart med utebelysningen som lyser upp lite i natten. Åh ha det så roligt på bloggträffen i helgen.

Kram

Betongglädje sa...

Jag har oxå hört göken här så visst är det försommar nu!
Vad flitig du är som fixar så mycket!
Blir kanon det där!
Längtar till lördag!
Ses då!
KRAMIS
Camilla

Änglarum sa...

Så fint du har vännen..antar genom en kommentar du fått att du ska på bloggträff! så kul hoppas vi får se bilder därifrån sen ;=)kram Jessica

Unknown sa...

En riktigt fin å mysig hörna..;)) Ja,man ska inte ha så mycket för det blir bara en massa jobb,om man nu inte är en älskare av trädgård förstås...;)))
Önskar dig en skön dag nu..

KRAAAAAM på re vännen!!

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Jag hörde också göken i helgen... härligt!
Fint du håller på och gör i trädgården, och ja vi ses på lördag :))
Kram
Marie

Elsa och Helena sa...

Så fint Pernilla...nu syns vi lördag så roligt:):):) KRAMAR

katha´s kortmakeri sa...

Härligt med lite lagom så du hinner vara i husvagnen utan att tänka på det där hemma.
Ska bli så kul att ses på lördag!
Kram Katha

idémakeriet sa...

Visst är det fin med en stor trädgård men det ska skötas också och det tar ju tid så du är klok att kapa ner allt jobb.
Mysigt den lilla rabatten.
Vilken fin ärgat färg den koppar baljan har fått.
Ha en rolig dag på lördag när du ska till Viola.
Kram Gerda

NOSTALGI I NR. 9 sa...

Så herlig sommerlig i hagen hos deg. Gjøken er på plass jeg hørte den i går. Håper du får et fint bloggtreff, ønsker deg en fin pinsehelg, klem Anita