HärligaLivet

fredag 4 maj 2012

Ute rummet

Godmorgon!

Uppe med tuppen idag. Vet inte varför jag vaknar så tidigt. Kanske för att det är Fredag och vi ska till vagnen =) Hihi..
Solen lyser nog en stund till, men ser att kol svarta moln är på väg häråt, men jag tror att vi klarar oss från snön för det är redan 5+ ute. Lite regn kan jag stå ut med.

Har fixat lite i vårat ute rum. Marint tema i år.


Hittade marit tyg i min över fyllda gardin garderob. Sydde om lite. Hade bara styv bitar så det fick bli lite blandat. Hade typ marint inne i hela huset för några år sedan. Nu räcker det med det här lilla rummet. Passar bättre här.


Tänkte köpa någon stor grå matta och ha på golvet. Blir lite mysigare och gå på då.


Här i hörnet skulle jag kunna tänka mig en fåtölj ett något annat skönt att sitta i. Vi får väl se vad jag hittar.


Har inte städat så noga enu. Massor med gult pollen ligger som en matta över allt nu. Vi har varken fönster eller dörrar i detta rum. Det får vara så här.
Vill ju göra något inglasat uppe på altan i stället som jag berättade för ett tag sen.
Här på sten plattorna kommer våran bad pool stå. Lagom till skol avslutningen brukar vi sätta upp den.

Nu ska jag packa lite och tvätta så vi har allt med oss som ska med. Förlåt att jag tjatar om min husvagn. Men jag verkligen älskar att vara i den. Det finns inte så många måsten när man är i den.


Nu önskar jag er en skön helg. Hoppas på värme.

Kram Pernilla


16 kommentarer:

Betongglädje sa...

Vad fint det blev vännen!
Ha en fin dag och helg i "vagna"!
KRAMIS

Betongglädje sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Betongglädje sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
bakom berget sa...

Oj vilken energi du har! Man blir glad av titta in hos dig. Ha en jättefin helg i vagnen nu och hoppas hoppas det blir lite sol och värme.
Kram Åsa.

Lotta sa...

Åh vad mysigt, jag skulle mkt väl kunna tänka mej att flytta erat uterum hem till mej...
Tt för igår, jag är nöjd trots den extremt tröga starten ;)
Trevlig helg min vän!
Kram Lotta

lisashus sa...

Oj, så du grejar och donar! Så fint det blev - lite marint fiskeläger-stil på det hela, så passande där du bor!
Ja, här skiner solen också - ännu, man hoppas ju att det fortsätter nu när man har fått smak på vackert väder!
Kram
Lisa

Anette sa...

Mysigt på altan du har :)
Skönt med sol och varmt,njut!!
Här skottar vi snart...
Jooo jag är med i din utlottning såklart hi hi
Ha en härlig helg i vagnen;)
Kramen Anette

Lilla Källängen sa...

Oj vilket härligt uterum med fina detaljer! Måste också hålla med dig om husvagn...sååå härligt, men tyvärr har vi inte någon ännu men vi funderar skarpt på det, längtar :-)
Nu ska jag titta vidare på din blogg!
Ha en fin dag
Kram Anneli

Elsa och Helena sa...

Vilket fint ute rum Vännen, du har verkligen lyckat med det marina temat.

Ha det så härligt i husvagnen, jag skulle också längta:)

KRAMAR

Anonym sa...

Vilket härligt uterum ni har, och du har verkligen fångat den marina känslan;)

Ha nu en ljuvlig helg i vagnen och förstår ditt tjat, när vi väl äger en så kommer det tjatas här med;)

Kram

Rosa i huset i vitt sa...

Så fint du har gjort..passar ju perfekt som du bor

ha en härlig helg
Kram Rosa

Viola sa...

Vilken mysig uteplats :) tur att det bara blev lite regn idag....ha nu en fin helg och snart ses vi...kram

idémakeriet sa...

Härligt med en sånt skönt uteplats.
Njut nu av dagarna i husvagnen, kan förstår att det känns härligt att komma bort och inte ha massvis med krav på sig.
Ha det mysigt.
Kram Gerda

Änglarum sa...

Hej Pernilla! så mysigt det ser ut i erat uterun..ha en toppen Söndag i vagnen för ni är väl i den nu!kram Jessica

Torpliv sa...

Vilket mysigt uterum ni har, snyggt med det marina temat! Hoppas ni har en mysig helg i vagnen! Kram Petra

NOSTALGI I NR. 9 sa...

Så herlig maritimt uterom. Her er det nok
varmt og godt og sitte i solen.
Ha en fin kveld, klem Anita