HärligaLivet

fredag 1 juni 2012

Fredags Saft !!!

Haj !!!

Idag vaknar man  med regn smatter mot fönster bläcket. Låter jätte mysigt tycker jag. Idag är det då fredag igen och SOMMAR och 1 Juni. Kanske inte sommar just idag men vi får väl hoppas den kommer tillbaka =)
Det behövs verkligen regna. Det är snus torrt och gräset hade nästan börjat gulna på sina ställen. Men det behöver ju inte fastna i regn :0)
Igår fick jag ett ryck igen... Jo ni, det är bra med dom där rycken...Eller hur !!
Rabarber saft fick jag för mig att göra.



 Jag har massor med rabarber som bara står och ingen äter. Så då blev det saft. Har skrivit receptet på bilden. Receptet finns HÄR oxå.
Det är super enkelt.


Etiketter ska jag göra oxå. Väntar på färg som jag beställt till min skrivare. Hoppas den kommer idag.
Fick etikett tips av en väldigt rar vän. Som verkligen är haj på nätet ... Tack snälla Elsamarianne för hjälpen ♥.


Idag är jag hemma och vabbar med lilla Isak. Dunder förkyld och hostar :(
Kanske får jag något gjort idag eller inte. Vi får väl se.

Hoppas ni får en underbar helg och att solen kommer tillbaka.
Kram Pernilla

14 kommentarer:

Roses & Angels sa...

Hej. Ser gott ut saften. Nu hittade jag din blogg. Vad roligt kraam

bakom berget sa...

Vilka fina bilder och så gott det ser ut. Kanske det kan vara nåt att förströ sig med nu när det bara regnar och regnar.
Du...dom där etiketterna, var hittar du dom?
Här är man ledig idag. Fundarar på vad jag ska hitta på. Kanske stranden.... Det är ju i alla fall 5+ ute :o))
Ha en bra dag!
Puss & Kram.

Anonym sa...

Ååååååå ljuvliga ljuvliga du. Tack för saft tipset. Här älskar vi att göra egen saft dels för att det blir mer ekonomiskt (då barnen dricker en hel del) dels för att köpesaft innehåller så mycket annan skit (läs på etiketten så får du se, usch) Tack tack tack tack för tipset om rabarbersaft, här ska saftas till helgen;)

Önskar dig en ljuvlig start på Juni
KRam

EM sa...

Å vad det ser gott ut. Jag får ju inte dricka såna saker ännu, men vänta bara... Några strånklar kan jag väl alltid få ihop från mina förskrämda plantor. Det går ju att frysa in för framtiden.
Kul att det fanns nåt intressant bland länkarna jag skickade.
kram elsamarianne

NOSTALGI I NR. 9 sa...

Den saften så virkelig deilig ut, Jeg ønsker meg en rabarbara busk i hagen. :-)
Ønsker deg en flott helg, klem Anita

lisashus sa...

Så gott och svalkande med rabarbersaft! Jag hade också tänkt göra lite! Tackar för receptet!

Hoppas lilla Isak kryar på sej!
Ha en skön fredag trots ruggvädret!
Kram
Lisa

Änglarum sa...

Hej Pernilla! vad den ser god ut ;=) jag har snorat hela veckan,och då känner man inte för något.. nya tag nästa vecka då skall jag på en liten utflykt!berättar sen! ha en fin helg kramiz Jessica ps.nu har jag lagt till dig i min höger spalt har nog missat det förut/ ds

bakom berget sa...

Ta bort det n som står efter w så fungerar det. Ska bli kul att få mejl från dig :o))
KRAM.

Anna sa...

Rabarbersaft är gott!!
Agneta blev jätteglad, så det hamnade rätt!!
Kram Anna

Rosa i huset i vitt sa...

Vad gott det låter och fin vart kannan där
Kul att du vill vara med i min utlottning
Kram Rosa

Lilla Källängen sa...

Rabarbersaft..å så gott och så längesedan jag drack det. Måste vara när jag bodde hemma och mamma lagade den :-)
Tack för tipset och receptet! Kul att få idéer till sånt man nästan glömt bort!
Hoppas du får en riktigt fin helg
Kram Anneli

Unknown sa...

Halloj vännen,ja rabarber har vi oxå massor av,men jag gör rabarberscones å så blir det nån paj tror jag av mina...;))) En vän här i byn skulle visst komma hit å plocka lite å göra saft som vi sen skulle få av..;)))
Önskar dig en härlig Lördag nu...KRAAAAM på dig!!!

Drömmar i vitt sa...

Hejsan vännen!
Kul att du vill vara med i
min utlottning :D
Vilket härligt rabarbersaftrecept
du delar med dig av....Måååste
absolut prova, rabarerna växer ju
så det knakar, så nu blir det
saft & rabarberpaj :D
Önskar dig en underbar lördag!
Kramar Anita K

Rose Garden Malevik sa...

Hej Pernilla
Så supefina bilder...å visst kan det vara mysigt ibland när det regnar :)
å missa nu inte...

S
A
T
U
R
D
A
Y

S
H
O
W

O
F
F

de e kul att vara med :)
VÄLKOMMEN
Håkan