HärligaLivet

tisdag 5 februari 2013

Hej Hopp !

Hur har ni det. Här är det full fart jämt.
Tackar för era fina kommentarer om mig och mannen i förra inlägget ♥

Orken och lusten är nästan borta, men det kan väl bara bli bättre.
Har fått beskedet att jag inte får vara kvar på mitt jobb vilket känns väldigt trist och ledsamt. Trivs bra med mina goa lärare och barn som jag har omkring mig på jobbet. Känns nu konstig att bara lämna det i från sig till någon annan. Har bara en och halv vecka kvar.
Sen får jag se vad jag hittar på.
Händer inte så mycket på hemma fronten heller. Bara lite så där när lusten faller på.

                                                                       (Före)
  För någon vecka sedan fick jag för mig att jag är väldans trött på mitt mat bord jag hade i vardags rummet. En plats där man sällan sitter tillsammans och det samlas en massa andra saker som man bara lägger där. Grrr, arg på mig själv. Så jag skruvade isär bordet och släpade ner det för trappen och det hamnade i gille stugan. Jo, jag gjorde det själv, inte kunde jag väl vänta tills mannen kom hem :) Skit bra tyckte jag.

                                                             (Efter)


Nu har jag ett luftigt och fint vardags rum. Även min dator har fått flytta upp här. Inte så kul att sitta i källaren själv jämt. Visst vart det bättre. En ny soff-klädsel ska inhandlas men sist jag var där och skulle köpa var den slut :(  En vit klädsel ska det bli. Svårt med kuddar och gardiner till denna soffa.


En liten vinst har jag dragit hem oxå. Jag hade turen att vinna månadens utlottning hos Anna
Tack snälla du för du drog just min lott ♥

Nu ska jag dyka ner i soffan. Har varit en rörig dag för mig så det är jag jag värd.
Tack enu en gång till alla er som kikar in här och både läser och lämnar fina kommentarer.
Jag kommer nog igen snart med bloggningen och även kika in till er.
Önskar er fin vecka .
Kram Pernilla



15 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

Vilken skillnad det blev ..men vilket jobb du har gjort..Men det blev jättefint och grattis till din fina vinst.
samma här att orken finns inte riktigt än ..trist att du inte fick vara kvar på ditt jobb,,hoppas du hittar något nytt snart.
ha det bra
kram Rosa

Snögården sa...

Hej vännen! Jättefint blev det. Har precis bytt klädsel vit till grå. Har inte visat någon bild ännu men jag blev nöjd..
Kram

Villa Ryttarängen sa...

Väldigt fint! Kul med före och efterbilder. Kraaaam Pia

Veronicas Lantliv sa...

Så fint det blev i rummet. Tråkigt med ditt jobb men hoppas det ordnar sig för dig. Ha en bra kväll. Kram Veronica.

Torpliv sa...

Så fint du gjort, det blev ju ett helt nytt rum! Tråkigt med jobbet, hoppas det löser sig och att du hittar något nytt snart.
Kram Petra

~ INA ~ Inas☆House sa...

Hej Pernilla!
Jättetrist med jobbet men håller tummarna att du finner något nytt snart. Jag letar fortfarande men känner hopp att det vänder snart. Vad luftigt och fint det blev i vardagsrummet. Blev som ett helt "nytt" rum. :)

Kram Ina

bakom berget sa...

Ja det där blev ju såå bra!
Hoppas du hittar ett nytt jobb snart. Kanske nåt med möbler och inredning. Du gillar ju sånt :o)

Kram och ha en fin dag!

Åsa.

EM sa...

Tråkigt med jobbet. Hoppas det löser sig...
Det blev jättebra när du tog bort bordet, bra jobbat där, och sofforna är som gjorda för den hörnan. Ser verkligen hemtrevligt ut, och luftigt. Tänk när det blir vita soffor... supersnyggt... också
kram elsamarianne

Unknown sa...

Vilken otrolig skillnad å så mycket mysigare å finare det blev....:)))) Här hemma händer det oxå grejer....

Kraaaaam fina du!!

Enelid vitt och lantligt! sa...

Så trist att du blir av med jobbet.
Håller tummarna så att du hittar något nytt.
Ha en trevlig kväll!
Kram Carita

Cajsas Faster sa...

Rummet blev jättebra!!

Håller tummarna att du hittar ett nytt roligt jobb snart!

Kram Marie

skifferhuset sa...

Det blev verkligen en stor skillnad och mkt luftigare å fria ytor! Vad tråkigt med dit jobb, förstår om det känns lite motigt just nu! Ha en fin kväll! Kram Iréne

idémakeriet sa...

Oj gumman, vad tråkigt att du inte kan vara kvar på ditt jobb.
Kan tänka mig att det drar upp många känslor.
Det ser nu kanske lite mörkt ut för dig just nu men ljuset återvänder nog snart ska du få se.
Så fint det blev där i vardagsrummet.
Känner igen det där, inte kan jag vänta tills mannnen kommer hem.
Och repor på golvet?, de vill jag inte se, hihi
Kram Gerda

Betongglädje sa...

Superfint i rummet kanon att ta bort matbordet!
Trist med jobbet men hoppas du hittar nåt ännu bättre!
STOR KRAM Camilla

Anna sa...

Så jättetråkigt med jobbet när du trivdes så bra och allt...Usch, hoppas de löser sig till något bra ändå!
Ja, precis, då kanske du kan röja lite du också!:)
Det du gjort blev jättefint! Jag tycker den blommiga soffan är söt!
Kram Anna