HärligaLivet

måndag 18 februari 2013

Nytt i köket !

Hej !

Måndag igen. Helgerna går alldeles för fort tycker jag. Man hinner lagom komma i mys form så är helgen slut.
Den här helgen har jag hunnit med en del.
Jag hade ju ett projekt på gång i köket. Nu är det då klart.
Skåpet här i köket har jag gjort om. Jag har velat haft en bar disk sen vi gjorde om i vårat kök.Tanken var först en kök Ö men det blev bord och stolar istället. Sen har jag grubblat hit och dit.

                                                          Före
Fasiken jag vill ha en köks bar. Så för någon vecka sedan kläckte jag ideen. Yeeeee.....
Skänken ska göras om.  Bänk skiva och höga ben införskaffades, så i Lördags grejade vi och fick nästan skruva i sär hela skåpet för att kunna få fast bänk skivan. Men men , jag ger mig inte.

                                                   Efter

Så nu är allt på plats och i går var jag till Ikea och köpte mig fina bar stolar. Så nu är det nästan klart.
Fattas bara kant listen till bänkskivan som jag fick beställa eftersom dom inte hade det hemma.
Sen ska det fixas till med kablarna. Har en kontakt mitt på väggen och med alla tekniska prylar man har går det åt lite kablar.

Barnen har nu lov. Emelie har redan övertalat mig till ett nytt projekt.
Så det får ni se nästa gång.

Ha en bra start på veckan.
Kram Pernilla




20 kommentarer:

katha´s kortmakeri sa...

Åh så fint det blev!
Ha de gott.
Kram Katha

Unknown sa...

Åh så fint det blev,riktigt mysigt att sitta där med frukosten på morgonen...:)))

Kram till dig å ha en skön kväll!!

bakom berget sa...

Ja, det blev verkligen helt perfekt!
Kanske kan man få sitta där och sippa på ett glas "nånting" när man kommer på besök :o))

Ha det gott!

Kram Åsa.

EM sa...

Det blev jättebra! Och snyggt! Så ljust o härligt du har det i ditt kök.
kram elsamarianne

Photo by Maria sa...

Det blev ju jättebra..

Kram Mia

Villa Ryttarängen sa...

Så snyggt det blev! Kul när man kläcker nya ideér. Kraaam Pia

lisashus sa...

Vilket fint barbord du fick! Smart där med bänkskivan och så fina barstolar!
Ha en härlig fortsättning på veckan!
Kram
Lisa

Unknown sa...

Va bra det blev!
Jag velar oxå fram och tillbaks hela tiden med en köksö/bar. Men nu du...Kram Maria

Unknown sa...

Va bra det blev!
Jag velar oxå fram och tillbaks hela tiden med en köksö/bar. Men nu du...Kram Maria

Änglarnas hus sa...

Wow! Vilken idé!! Blev ju kanonbra..perfekt som mellisställe eller för läxläsning mm!!

Ha det gott! Kram Sanne

Rosa i huset i vitt sa...

Vad bra det blev...ett nytt kök med lite enkla medel
kram Rosa

~ INA ~ Inas☆House sa...


Kanonsnyggt Pernilla!

Kraam
Ina

Betongglädje sa...

Så fint det blev! Men att du bara orkar... jag tycker inte ja hinner nåt!
När ska du till Violan på kundkvällarna? Kan ju försöka komma samtidigt! KRAMIS

OlgaA sa...

Det blev mycket fint!! Trevligt :)

Ha en fin vecka! /Olg@

Vita Falkens Lantliv sa...

Så bra det blev!!!

Kram Susanne

Hanna sa...

Verkligen fint kök du har.
Ha en fin kväll!
Kram
Hanna

Torpliv sa...

Jag håller med dig, jag hade gärna haft minst en dag helg till, de går så fort!
Så fint du gjort i köket, gissar att frukost vid barbordet är riktigt mysigt. Och ett projekt till har du på gång, nu blev man nyfiken.. =)
Ha en härlig dag!
Kram Petra

Viola sa...

Säger återigen...det blev kanon, så fint det blev i ditt kök, ha de...hoppas vi ses i veckan..du skrev ju att du kanske kommer...kram

Anna sa...

Snyggt!!
Kram Anna

skifferhuset sa...

Å vad fint det blev i köket! Kul att få se nästa projekt! Kram Iréne