HärligaLivet

tisdag 15 maj 2012

Lite Trädgård.

Hej svejs!!!

Vaknar tidigt till en underbar morgon med sol och blå himmel. Hoppas det blir lite värmare nu. Hörde lite snabbt på nyheterna i går att det skulle kunna komma lite åska. Hua, nu börjar det oxå. Det ogillar jag verkligen :(


I går när jag kom hem från jobbet blev det trädgårds arbete. Det får ju bli i veckorna eftersom vi valt att inte vara hemma när det är helg =) Nu ska det ändras och tas bort jordgubbs land och annat  som inte hålls i ordning. Stockar ska tas bort och plantor ska grävas upp. Nu har vi gjort en del i går och mina armar är som spagetti och gör ont. Har ju Tennis arm (heter det så) ???  Men jag är inte den som ger mig, skiten ska bort.


Det ska sås gräs över hela. Jordgubbs plantorna ska jag sätta i odling lådor istället. Lättare att hålla fint då.


Nu blommar en del träd och häcken är grön och den blommar oxå. Spirea har vi runt hela tomten. Mmm det luktar såå gott.


Detta är mitt favorit träd. Synd att det blommar så kort tid. Japanskt körbärs träd tror jag det heter.

Ikväll kommer sonen hem från sävö. Känns konstigt att han är bort. Han är den som alltid är hemma hos mamma ♥

Nu ska jag ta en kopp kaffe till, ska känna om jag kanske kan ta den ute i solen.
Ha en underbar dag mina fina.

Kram Pernilla

9 kommentarer:

bakom berget sa...

Ha en fin dag du oxå!
Stor kram till dig!
Åsa.

idémakeriet sa...

Ja jippie här är det också sol!
Det är mycket arbete med ett trädgård och du är klok att du har gjord det lite lättare för dig själv.
Härligt med så många spireabuskar.
Ha en skön dag där.
Kram Gerda

lisashus sa...

Så fint det blommar hos dej och visst är det vackert ute just nu! Man njuter så fort man kommer ut!

En hel del trädgårdsjobb har det blivit här också!
Ha en fin tisdag!
Kram
Lisa

Lotta sa...

Härligt med jordgubbar i trädgården! Vi har smultron som växer o sprider ut sej... Har även planterat dill, persilja, gräslök, morötter och popcorn...
Hoppas det inte åskar o donar idag, för barnen har OS-tävlingar med skolan.... Men än så länge verkar det blått..
Kram Lotta

Rosa i huset i vitt sa...

Usch åska låter inte kul...gillar jag inte..
vi hoppas på det bästa

Ha en härlig dag
Kram Rosa

Gardenhouse sa...

Vad kul att kika runt hos dig, sammanfattning: fint, inspirerande och roligt!
Vad kul med trädgårdsprojekt, men ta det varligt med armen ;)
Kram Sussi

Emilias Ljuva Ting sa...

Härligt de är när allt börjar blomma:)Hoppas att vi kan få lite sol nu då också!! Hade inte suttit fel nu inför helgen.
Åskan har vart igång här också, men de är lite små mysigt tycker ja ;)

Kram Emilia

Anonym sa...

Visst är det härligt med trädgårdsarbete;) här blir det inte så mycket av den varan då det regnar och blåser jämt. Men till helgen ska det visst vara uppehåll så då får det sättas lite fart.

Önskar dig en härlig kväll
Kra

Elsa och Helena sa...

Så du kämpar och sliter men fint blir det...snart bloggträff!!!

KRAM Helena