HärligaLivet

tisdag 2 april 2013

Spegel spegel på väggen där !

Hej !

Hoppas ni haft en härlig påsk med god mat och familj och vänner.. Tack för era roliga kommentarer om kärringen, jo jag gillar att bjuda lite på mig själv =)
Solen har visat sig från sin bästa sida, MEN ,,, snön ligger tung kvar och bara hånar oss. Känns som det aldrig kommer att bli vår.
Här har vi grillat korv ute till lunch några dagar, riktigt mysigt men vi har även tagit lite fika ute i solen. Den värmer verkligen underbart nu.

Nu måste jag visa er vad jag köpt !!!


                                                         Taaadddddaaaaa !!!!!

                                                               Läcker va !



Våra kompisar har flyttat till lägenhet och skulle inte få plats till den här. Jag har stirrat mig blind på den varje gång jag varit hos dem. Så nu var jag snabb och frågade om dom skulle sälja den. Vill du köpa den. JA KLART JAG VILL  =) Sagt och gjort nu är den MIN ♥


Nu ska jag nog göra om lite igen. Tror jag får flytta skriv bordet till sidan om spegeln och det vita skåpet dit skriv bordet står. Eller ?

Även ny klädsel har kommit på soffan. Nu är jag super nöjd. Jag kan ha vilka kuddar jag vill. Byta färg osv....Det blev ett helt annat rum när jag fick ny klädsel på soffan. ALDRIG mer en mönstrad soffa.

NU är det Påsk lov för barnen och idag väntar vi mina föräldrar som kommer på besök några dagar.
Nu ska det rensas och städas i garderober. Kul att få lite hjälp i bland.

Nu får ni ha en härlig vecka, en kort sådan. Snart helg igen =)

Kram Pernilla




13 kommentarer:

Unknown sa...

Hej vännen!
Det är verkligen en fin spegelmöbel du fått tag i och jag tror du gör helt rätt i att byta plats på skåpet och skrivbordet, blir nog ett luftigare intryck och man ser mer av den fina spegeln.
Kul att få besök av mor och far några dagar och visst är det roligare att göra tråkiga saker när man får hjälp/sällskap.
Ha ett bra påsklov, kram Ing-Britt

lisashus sa...

Det var en riktigt gammal vacker spegelmöbel! Jag förstår om du stirrat dej blind på den tidigare. Vilken tur du har!
Den blir jättefin hos dej och din omflyttning blir säkert ännu mera lyckad!
Kram
Lisa

Nyanser av vitt sa...

Hoppas att du har haft en fin påsk vännen.
Kram Agneta

Unknown sa...

Vilken lycka att få köpa en sån spegel,superfiiiin....:)))
Ja,det tror jag blir väldigt snyggt....
Kraaaaam på re å ha en skön kväll...!

Betongglädje sa...

Vilken fin spegel!
Men jag är osäker på om du skall möblera om, kan va så att det blir för mycket "pryttlar" på samma vägg?
Men pröva o se vad du tycker, men det var bara min lilla åsikt!
Kramis Camilla

Rosa i huset i vitt sa...

Jättesnygg spegel och vad fint det blev med soffklädseln.
ja du den där snön den ligger kvar här med...är så trött på den med
ha det bra
kram Rosa

Elsa och Helena sa...

Vilket fynd, jättefin spegel:)

KRAM Helena

Gamla Posthuset sa...

Vilket superdupersnyggt fynd du har gjort! Tröttnar du på den så call me! :D

Må så gott!
Kraam
Ina

skifferhuset sa...

Så fin spegelmöbel, förstår att du gillar den! Håller nog med om att skåp och skrivbord ska byta plats. Mysigt med besök av Far och Mor, hoppas nu ni fick något gjort, brukar bli lite si å så när man har besök! Kram Iréne

Änglarum sa...

Hej Pernilla! vilken maffig spegel!! den skall absolut behålla sin färg :) äntligen lite vår på G här..skönt! må gott! kram Jessica

idémakeriet sa...

Ja tänk vad lite klädsel av soffan kan göra.
Vilken tur du hade att du fick spegeln!
Ja och när man får nya möbler måste man flytta runt igen, haha känner igen det.
Kram Gerda

Lotta sa...

Hej vännen! HOppas du haft det bra i påsk, verkar så... O så läcker spegel! Det måste ju ha varit ödet, eller så har dom sett dina trånande blickar o insett att den där kärringen vill verkligen ha vår spegel ;D
Och vilken kärring sen, asg! Jag såg bilden nu och tycker den är ljuvelig!!! Särskilt hur du står med fötterna! Fniss! Du kan verkligen konsten att bjuda på dej själv! Ser framemot hur du ser ut till Halloween.... Kraaaaaaam

katha´s kortmakeri sa...

Vilken fin pjäs du hittat. Glöm nu inte att njuta av solen!
Ha de gott!
Kram Katha