HärligaLivet

måndag 16 januari 2012

Längtan efter snö !!!

Hej på er!
Så va det måndag igen. Sjutton vad tiden går. Hoppas ni har haft en skön helg.
Vaknade idag och det är vitt ute åå så härligt och mer ska det komma. jag har ju verkligen längtat efter snö.



Så här så det ut förra året i januari. Jösses vad snö, kanske lite mycke. Detta är den tråkigaste vinter jag har varit med om på länge. Jag är ingen ute människa men när det är snö och kallt kan jag vara ute hur mycke som helst.

Så här ser det ut samma tid i år. Suck :((




Hoppas det kommer lite till så jag kan få åka lite pulka i år. Det ju så kul.

Idag är jag hemma med isak som har feber och en hemsk hosta. Kanske får jag något gjort när jag är hemma. Skulle behöva göra ett röj i våran ingång i källaren. Jösses. Tur ni inte ser det för där är det kaos på riktigt. jag faktiskt skäms. Men det är inte lätt med 3 barn och sjutton par dojor vantar och mössor i olika former och färger. Till och med mannen har flera jackor framme samtidigt. Suck.
Jag var ju på Ikea igår och fick lite inspiration. Får se om det blir något bra.

Ha nu en fin dag och kör försiktigt ni som ska ut och fara.... Varning för underkylt regn lite här och där idag.

KramPernilla♥

9 kommentarer:

lisashus sa...

Ja du, det var skillnad på vintern förra året! Den gjorde att jag överhuvudtaget inte kunde åka ner till torpet - jag hade inte kommit in i huset....! Nej, jag betackar mej för en sådan vinter, då tar jag hellre denna "lightvinter" :)! Men visst är det vackert med mycket snö...!

Jaha, så det ligger i Fiskeby, det vet jag ju var det ligger! Ska höra närmare med Violan!
Ja du, källare och liknande utrymmen har en förmåga att dra till sej prylar,kan jag tro, och har man dessutom flera barn, ja då blir det nog säkert rätt rörigt!
Hoppas lillkillen kryar på sej och att du får en skön måndag!
Kram
Lisa

Unknown sa...

Ja,här är en till som längtar efter en riktig vinter med härliga promenader...;)) Just nu är det bara halt,så jag håller mig inomhus för det mesta..
Som tur är så har man ju lite pyssel på G så det går ingen nöd på en...;)))
Kramar till dig och den lille sjuke sonen!!!

Ninja sa...

Njae snö är inget jag längtar efter,,,,,jag åker hellre till den när jag blir sugen :)

Susanne sa...

Välkommen till mig...Alltid kul med nya ansikten...Kram

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Förra vintern var ju så otroligt mycket snö. Men jag längtar bara efter våren, så mig gör det inget att det inte är snö, även om det är lite mörkt.
Kram
Marie

Susanne sa...

Tack gillar ärlighet...Kram

Hammarsbacken sa...

Ja, det är en väldig skillnad på snömängden i år mot för förra året. Jag tycker också att det gott kunde komma lite mera... Kram Sonja.

Boutique Nytt & Nött♥ sa...

Mmm..
Vill åxå ha snö
Vi har sett snö en gång var typ 2 v innan jul Låg till lunch. Ja ja de kommer i vecka 9 För då har de varit sportlov här. Så de stackars barnen inte kan vara ute & ha kul på lovet..
Önskar dig en mysig vecka
Kramisar Sus

Lotta sa...

Men du gumman, du har mer snö än jag.... fniss.
Lagom är bäst, inte som förra året o inte som iår, någonstans mitt emellan. Som vintrarna när man var liten. Visst var det bättre förr? Eller.....
Önskar dej en toppen onsdag!
Kram Lotta