HärligaLivet

onsdag 11 december 2013

Jul känsla !

Hej !

Hur har ni det så här i jul tider? Är ni stressade och ska göra allt som julen hör till.


Ska jag vara ärlig har jag ingen jul känsla alls. Skulle jupynta härom dagen. Tog fram alla min 7 lådor med julsaker och fyllde golvet med allt som fanns i lådorna. Hjälp, jag har ingen lust att ha en massa tomtar, kyrkor julkrubba och you name it ........


Så det blev bara någon enstaka tomte och lite små pyssel som kändes bra. Mycke ljus och små belysningar har jag både här och där.


 Har även pyntat lite i våran öppna spis som vi inte eldar så mycket i. Där har jag oxå en mysig belysning


Inte har jag köpt så många julklappar enu och inte vet jag vad jag ska göra för jul godis.
Förr älskade jag julen och allt mysigt med den, nu känns det bara jobbigt och ett måste.



En del snö fick vi här i helgen som gick, men den smälter bort nu. -10 gr ena dagen nästa 8+
Jäkla knas väder. Jag vill ha snö och kallt nu, kanske jul känslan faller på lite mer då.

Ta hand om er vänner stressa inte ihjäl er !
Kram Pernilla

6 kommentarer:

Rosa i huset i vitt sa...

jag vill heller inte ha så mycket julpynt längre ..har börjat lite smått att pynta men det blir inte lika mycket som förr ...en liten liten gran ska jag hämta in till Lucia. Jag jobbar hela julen så det blir inte så mycket att vara hemma ändå ...men lite mer julpynt kommer nog upp ...är så seg bara tar nån liten sak varje dag.
ha en trevlig helg
kram Rosa

Unknown sa...

Hejsan vännen!
Tror det är många som saknar julkänslan i år då vi varit bortskämda de sista åren med snö tidigt, för visst gör snön stor skillnad.
Här hemma har jag inte heller mycket tomtar men gillar massor av julblommor :).
Kram Ing-Britt

Maria sa...

Inte mycket stress här egentligen. Första julen i nya huset så allt vet inte vart det skall vara. Men jag har dragit ner VÄLDIGT mycket på julpynt senaste åren. Nu är det lite tomtar och mycket ljus och tallris.
Ha de gott från Maria

Änglarum sa...

Hej! du är inte ensam om att känna så,jag gilla mest julen innan själva julafton :)) just det där med att man smyger in en hyacint eller en tomte..massor av julsaker ligger fortfarande kvar i kartongerna.o ska jag erkänna hoppar vi över granen i år,Emil är ju stor så han bryr sig inte.kram Jessica

Viola sa...

Har nog med julkänsla i butiken så inne hos mig blir det inte mkt, men en gran ska det i a f inhandlas i helgen,hoppas vi ses snart, kram

Villrose sa...

Stresser ikke! Er på jobb mesteparten av denne helgen, så det går ikke. Vi pynter det mests lille julaften. Så mye som man orker og rekker.
Lys er det viktigste. Og mange sorter kaker :-)