HärligaLivet

tisdag 9 augusti 2011

En lyckad dag.

Hej alla kära! Hoppas ni har haft det bra i sommar, eller sommaren är ju inte slut enu men jag tycker det känns så nu när mannen börjat jobba. Veckorna går med stormsteg. Om 2,½ vecka börjar barnen i skolan igen. Shit va tiden går. Min Stora Emelie ska börja i 7:an så det blir bussen till stan där högstadiet ligger. Lite pirrigt för mamma måste jag säga, man är ju endå inte så stor tycker jag när man är 13 år. Kanske är det jag som är lite larvig....  Sebbe ska börja i 5:an, och lilla Isak ska till Dagis.


Jag måste ju bara berätta en nyhet, ja jag är lycklig glad och förväntansfull. Jag har ju jobbat som vikare i skolkök, i går ringde dom och frågade om jag ville ha en tjänst på denna terminen, alltså ett vikariat. Självklart sa ju jag. Bättre än att bara hoppa in då och då. så i går va jag lite konstig i kroppen och glad och lycklig. Så om 2 veckor drar jag i gång. Ska bli kul och så blir det ju lite mer i kassan.......


Eftersamtalet ringde jag till min bästis Ullis och sa att vi skulle följa med till Kolmården, hade velat lite fram o tillbaxs hela förmiddagen. Sagt och gjort. Kastade i mig o barnen lite mat och sen drog vi till kolmården.( tar ju bara 20 min dit) Vilken underbar dag det blev.

Vi åkte linabana och njöt av utsikten. Vi såg massor med djur och vädret va lagom.


Tuff som jag va ( trodde jag ja ) nu ska vi åka delfinexpressen. Jo tjena,,,,,,,,,,,, blundade hela vägen och jag tror att jag höll andan enda till vi nästan stannade. Ullis skrattade hela tiden och skrek på mig  andas Pernilla andas. Jag säger bara att jag  kommer ALDRIG  att uttsätta mig för det där igen.

En underbar dag med glada och nöjda barn och en lycklig mamma.

3 kommentarer:

Viola sa...

Vad roligt med jobbet :) grattis! Verkar som ni hade en superdag i Kolmårdsskogarna, kramen

Anna sa...

Grattis till jobbet!
Sambon och barnen va på Kolmården, medan jag stod på mässa. De hade haft det fantastiskt bra!
Kram Anna

Cajsas Faster sa...

Glada barn och lyckliga mammor, det är toppen!

Grattis till jobbet!

Kram Marie