HärligaLivet

fredag 20 januari 2012

Sjuk stuga !

Hello. !

Jaha då va det fredag igen och jag har varit hemma nästan hela veckan med min lilla Isak. Det blev inget dagis eller jobb för oss.  Idag har vi fått läkar tid. Han hostar konstant hela tiden. Denna natt har inte varit rolig. Han hade krupp och förkylnings astma som väldigt liten. Men det här är inte krupp men han shippar efter luft. Vi har sovit i vårat sovrum med stäng dörr och öppet fönster i natt för att det skulle vara lättare för honom att andas.


 Hoppas vi får något som hjälper snabbt mot hostan. Själv börjar jag om på nytt med feber och hals ont. Jag är så trött på att inte må bra. Det här är inte jag. Jag är alltid pigg och alert.


Lite rastlös blir man allt när man går hemma. Lite har jag fått gjort men hänger mest vid datorn. Tittat i mina inrednings böcker för att få lite inspiration. Men blir mest sur för att jag inte har det som finns i böckerna. Suck.


 Jag gjorde en tavla i hasten och lusten. Ramen kommer kommer från Teds föräldrar hem.
Bränn de lite not papper så det rök i hela köket ... fniss....
Inte så nöjd men den får duga. Kul att prova något nytt.





Nu ska jag sätta lite fart så vi inte missar läkar tiden. Hoppas ni har det bra där ute i blogg värden.
Hälsar alla nya följare välkommen. Det är ju alla ni läsare som gör att man fort sätter i blogg landia.
Ha nu en skön fredag och ta hand om er.
Kram Pernilla♥

7 kommentarer:

Lotta sa...

Gumman då, inte loligt att må dåligt! Nu får vi hoppas det blir en bra medicin som följer med er hem! Jag håller med, man suktar o börjar möblera om men inser sen att nja, det kommer ju aldrig hända... Krya på dej och önskar er trots allt en fin helg! Kram Lotta

dagdrömmar i vitt sa...

Hej vännen å vad tråkigt att vara sjuka.
Men du har gjort så fint !!
Håll ut så är ni snart friska!
Ja du visst är det härligt med blogglandia!!
Kramkram<3nettan

Anette sa...

Hejsan Pernilla
Fy va jobbigt de låter och ja man blir rastlös när man är hemma mot sin vilja ;)
Hoppas de blir bättre med lilla Isak och att han får nått mot hostan.
Ha de så bra de bara går.
Kramen Anette

Country Hill sa...

Hoppas ni mår bättre trist att vara sjuk.
Ha en bra helg!
Kram Lena

Rosa i huset i vitt sa...

Tavlan är jättefin och hoppas att ni mår bättre snart.

Kram Rosa

katha´s kortmakeri sa...

Hoppas ni båda mår lite bättre nu. Ja det är inte kul att bli sjuk hela tiden.
Så fin tavlan blev!!
Ha en skön helg
Kram Katha

anise sa...

Hej och tack för besöket hos mej..vad tråkigt att ni inte är pigga..hoppas din fina lillkille får nåt som hjälper så han blir bra fort...Men vilken fin Blogg DU har..Krya på er Kram //Anita