HärligaLivet

måndag 16 april 2012

Vitsippan ute i backarna står !

Då va det måndag igen. Dags att återgå till jobb skola och dagis. Det har verkligen varit skönt att vara ledig. Nu är jag laddad igen för jobb.

Underbart väder har vi haft denna helg. Ute fika vid flera tillfällen har det blivit.
I går gjorde jag den stora  vår städningen i vagnen. Allt åker ut och piskas och vädras.
Rensas i skåpen. Mycket onödiga saker som man kommer på att man inte behöver tas bort.
Nu är allt klart. Bara att ta med täcken och mat, sen är det bara att åka när man vill.







I går kväll gick jag och mannen en promenad genom lilla Nävekvarn.  Näve ån rinner genom hela samhället.
Tyvärr så var det inte sol då, men jag upptäckte att det va alldeles vitt av vitsippor. Ni kan tro att det är vacker när solen lyser och det är precis fullt med fina sippor som blommar för fullt.
Nu får vi bara hoppas att inte den här snön som dom pratar om kommer hit. Då dör väl dom här fina som jag inte har sett i riktig blom enu.

Nu får ni ha en bra dag och vara rädda om er.
Kram Pernilla

6 kommentarer:

Hjärtruds Stuga sa...

Härligt när husvagnen är städad och klar. Det är väl ett vårtecken.
Vitsippor i sådana mängder är så fint.

Ha en skön vecka.

Kram Karin

lisashus sa...

Ja, härligt med alla vårtecken och vitsippsmattorna är såååå vackra!

Ja, vi får verkligen hoppas att de har fel ang. snön! Nu vill vi inte ha någon mera snö!!!
Kram
Lisa

Anonym sa...

Ljuvliga vitsippor, det är verkligen vackert när vissa ställen är helt vita;) Härligt att du är färdig med vagnen, skönt att ha det jobbet gjort.

Ha en skön måndag

Rosa i huset i vitt sa...

Ja nu vill vi inte ha en enda snöflinga .

Härligt med alla blommor som bloppar upp nu.
ha en bra dag
Kram Rosa

katha´s kortmakeri sa...

Ljuvliga vår bilder.
Härliga minnen man får när jag ser din husvagn...
Ha de gott!
Kram Katha

Marie-Nostalgi och Romantik sa...

Nej nu får det vara bra med snö, tycker jag... Bättre då med en matta av vitsippor! Så vackert
Kram
Marie